פירוק רכבים ממלא את החלל שיצרה המדינה

רכב ישן לפירוק

בישראל מוחלף הרכב הפרטי כל כ-5 שנים בממוצע. מדובר בתופעה שעד לפני כעשור הייתה שמורה למטי מעט והיוותה פריבילגיה יוקרתית למדי. כיצד חל השינוי המהפכני? חברות הליסינג החלו להציע לנו הישראליים פתרונות אטרקטיביים לרכישת רכב חדש אשר לא היו קיימים בעבר. שיתופי הפעולה הקרובים בין חברות השכרה וליסינג לרכב לבין גורמים חוץ בנקאיים שונים יצרו את הברית המאפשרת את ההתחדשות המקיפה ברכבים בישראל. כיום מוצעים פתרונות 100% מימון לרכישת רכב חדש ומשמעות הדבר היא כי ניתן לרכוש רכב במצב שמור ביותר ומיד ראשונה גם ללא שקל אחד בכיסך. תנאי ההחזר המשתלמים מאפשרים גם לבעלי אמצעים מוגבלים ליהנות מהרכישה המזמינה.

יתרה מכך, חברות רבות יציעו לך לחדש את רכבך כל מספר שנים תוך ביצוע התאמות בהלוואה. כך נוצר המצב בו ניתן לרכוש רכב חדש לעתים קרובות וכמובן שהדבר מעלה שאלה מתבקשת – מה עושים עם הרכב הישן? (זוכרים את המדבקות של קונה רכבים לפירוק?,תכף נדבר על זה), הרי נוצרת בעיה כפולה: מצד אחד, יוצאים לשוק רכבים ישנים רבים. מצד שני, תוכניות המימון המשתלמות מייתרות את הצורך ברכישת רכב ישן מאדם פרטי. לכן, רכבים ישנים בבעלות פרטית ננטשים השכם וערב ככלי שאין בו חפץ וטרם נמצא פתרון ממשלתי אחראי ומוסדר להתמודדות עם הבעיה.

משרד התחבורה אינו מפתח פתרונות

רכב ישן לפירוק
רכבים ישנים לפירוק זוהי בעיה מרכזית שהממשלה צריכה לטפל בה

במדינות אירופאיות רבות קמות יוזמות לעידוד הציבור למכור את הרכב או יותר נכון למסור את הרכב למגרשים המתמחים הלו הם מתחמי פירוק רכבים. תמורת שיתוף הפעולה, מזכה הממשלה את בעלי הרכב במענקים נאים אשר עשויים להגיע ל-5 ספרות בחלק ממדינות המערב. הפתרון אינו יעיל רק על מנת להיפטר מהגרוטאות המזהמות שטחים רבים ומהווים סכנה תברואתית ובטיחותית, אלא תרם עמוקות להבראת הכלכלה ולשיקום שוק הרכב באירופה לאחר המשבר הכלכלי. כלומר, ההשקעה בסופו של דבר חזרה למדינה.
אז נכון אולי יש עוד חלקי חילוף כמו מצבר משומש שאולי אפשר לעשות איתו משהו, להחליף ברכב אחר או אפילו מנוע, אך כשמסתכלים בגדול, הרכב הוא חתיחת ברזל ענקית שחובה עלינו לדאוג שיהיה בגלגל המחזור בישראל.

בישראל הפתרונות מוגבלים עד לא קיימים

תוכניות רבות לגריטה צצו בישראל והלכו כלעומת שבאו. בעבר ניתן היה למסור רכב פרטי לגריטה תמורת מענק של 3,000 ₪ בלבד. אך במבצע זה יכלו להשתתף רק רכבים אשר גילם 20 שנה ומעלה. באופן לא מפתיע, התוכנית לא נחלה הצלחה רבה. אחרי הכול, לאדם המחזיק ברשותו רכב בן 20 שנים, לא יוכל להסתייע רבות ב-3,000 ₪ בלבד לרכישת רכב חדש. כמו כן, רכבים ישנים כל כך הנמצאים עוד בשימוש משמשים פעמים רבות כרכבי אספנות הנשמרים למטרות סנטימנטליות ולכן לא יישלחו לפירוק רכבים.
לדעתנו תעשיות המחזור בישראל משתוקקות להעברת רכבים לפירוק אליהם,כמה חבל שהתוכנית הזאת לא יצאה לפועל וסביר להניח שגם לא תצא בקרוב.

סוחר הקונה רכבים לפירוק יספק לך מענה

ישנם בישראל עסקים רבים שעיקר העיסוק שלהם הוא בפירוק רכבים או בשמם השני שהוא הרבה יותר נפוץ קונה רכבים לפירוק או נסיעה,תלוי מאוד מה יש לכם.
ניתן לסלק את גרוטאות המתכת המכוערות הפוגעות בנוף הישראלי על ידי פנייה אל הגורמים השונים ולאפשר להם לגרור את הרכב הישן ולזכות אותך בפיצוי כספי. חומרי הגלם השונים של הרכב יופנו אל התעשיות השונות וישמשו לייצור המופק מחומרים ממוחזרים, כך שיתאפשר בידיך לתרום לסביבה פעמיים.